13 lipca 2020

Czystość biura, a wizerunek firmy.

Wieżowce, biurowce, przeszklone konstrukcje. Wyglądają imponująco, nowocześnie, są synonimem profesjonalizmu i idealnie pasują do biznesowego garnituru wkładanego na co dzień do pracy. Biuro w tego typu budynku to w dzisiejszych czasach wizerunkowa konieczność dla takich branż jak bankowość, finanse, ubezpieczenia, IT i telekomunikacja, nieruchomości, usługi biznesowe itp. Jednak nawet najbardziej nowoczesne biuro nie stworzy odpowiedniego […]

Wieżowce, biurowce, przeszklone konstrukcje. Wyglądają imponująco, nowocześnie, są synonimem profesjonalizmu i idealnie pasują do biznesowego garnituru wkładanego na co dzień do pracy. Biuro w tego typu budynku to w dzisiejszych czasach wizerunkowa konieczność dla takich branż jak bankowość, finanse, ubezpieczenia, IT i telekomunikacja, nieruchomości, usługi biznesowe itp. Jednak nawet najbardziej nowoczesne biuro nie stworzy odpowiedniego wrażenia na zewnątrz, jeśli nie będzie utrzymywane w należytym porządku. Poza tym im większa firma tym odpowiedzialność za porządki bardziej rozproszona.

Zamiatanie pod dywan nie popłaca.

Chodzi o to, że dla wielu firm dbanie o pozytywny wizerunek to szczególnie ważna kwestia. Niewiele z nich jednak zdaje sobie sprawę, że utrzymywanie porządku w biurze to jedno z istotniejszych działań w tym zakresie. Przedsiębiorcy dbają o czytelne i atrakcyjne logo, inwestują w dział marketingu, prowadzą intensywną komunikację zewnętrzną przy użyciu nowoczesnych kanałów dotarcia… ale kiedy przychodzi im pokazać się „od środka”, przyjąć w biurze gości, klientów, kontrahentów… okazuje się, że za intensywnie budowanym wizerunkiem na zewnątrz kryje się spora dezorganizacja wewnątrz firmy.

Nie można zrzucać odpowiedzialności za sprzątanie na pracowników.

Aby zachowywać należytą czystość w biurze, niezbędne jest zatrudnienie profesjonalnej firmy sprzątającej. Nie można liczyć na dobrą wolę pracowników – sami nigdy nie będą wykonywać prac porządkowych w biurze, jeśli nie leży to w zakresie ich obowiązków. Każdy z pracowników dba co najwyżej o porządek na własnym biurku i wokół indywidualnej przestrzeni, by utrzymać właściwy komfort pracy. W firmach o wysoce zorganizowanej strukturze pracowniczej problem jest jeszcze większy. Wielość działów, podjednostek i ściśle ustalona hierarchia sprawiają, że w korporacyjnej kulturze pracy większość zatrudnionych zajmuje się tylko ściśle przypisanymi sobie zadaniami, ignorując czasem nawet tak prozaiczne czynności, jak… regularne opróżnianie kosza na śmieci.

Czystość biura częścią  brandingu

Wnioski? Choć pochłonięci dokumentami, rachunkami, transakcjami i innymi poważnymi obowiązkami firmy, nie zwracamy na co dzień uwagi na sprzątanie biur, to i tak nie zwalnia nas to obowiązku porządkowania przestrzeni pracy. Czystość biura to ważny czynnik kształtujący wizerunek firmy, a skrzętne ukrywanie nieporządku za formowymi drzwiami niczego nie zmienia. W końcu twarzą firmy są także jej pracownicy, którzy na zewnątrz również wiele mówią na temat swojego miejsca pracy. Chyba każdy pracodawca chciałby ustrzec się sytuacji, w której podwładni w prywatnych sytuacjach opowiadają swoim znajomym, że „mieliby całkiem fajną pracę, gdy nie panował w niej taki nieporządek”, prawda?